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Server

Serverübersicht, Patchnotes etc.
Alles wichtige was ihr wissen müsst!

Info

Du hast einfach Spaß an Rust aber Vanilla ist ein wenig ausgelutscht DANN....
...dann hast du deinen Server gefunden.

Unser Server soll eine Alternative sein.
Wir versuchen nach dem Spielmodi (PvE/PvP) so viel PvE Content ins Spiel zu bringen, dass PvP nicht mehr zwangsweise notwendig für Rust ist.
Dennoch ist es halt Rust und deswegen spielen wir es auch alle. Raiden und PvP ist immer erlaubt, sollte nur nicht exzessiv betrieben werden.

Wir bieten euch eine aktive Administration und stetige Weiterentwicklung und freuen uns wenn Ihr euch mit einbringen wollt.
Plugins sind bei uns ein Mittel um das Spiel mit einer Langzeitmotivation zu versehen.

Besucht uns auf unserem Server und schaut es euch an.
Zudem freuen wir uns auf einem Besuch auf unserem Discord-Server, den Link dazu findet Ihr auf der ServerInfo Page nach dem verbinden.

Wir hoffen auf ein Treffen InGame und auf eine Weiterempfehlung.

Do not rust

Plugins

  • Autodoor --> Türen gehen auf Wunsch automatisch nach x Sekunden wieder zu
  • Backpack --> kann nicht gelootet werden + kann mit Coins auf ein großes erweitert werden
  • Balloon Plus --> Balloon kann gesteuert werden.
  • Bgrade --> Direktes bauen in besserem Material
  • Bloodtrail --> Bei Blutung wird eine Blutspur gezogen
  • BotSpawn --> Bots (Zombies) an Monumenten, Airdrops, Events
  • DangerousTreasure --> Event mit Extra Loot
  • Deathnotes --> Nachrichten der Kills in 500m Radius ums Opfer
  • Economics --> Coins für durchgeführte Quests die das PvE fördern.
  • EnhancedHammer --> schneller Upgraden
  • ExtendetRecycler --> Kann im Shop mit Coins gekauft und zu Hause platziert werden
  • Friends --> Basis für AutoAuth
  • AutoAuth --> (Automatisches) Autorisieren von Freunden (Schrank + Turret)
  • FurnaceSplitter --> Teilt automatisch die Ressourcen zu gleichen Teilen in Öfen auf
  • Shop --> Kaufen von kleinen Hilfsmitteln
  • HumanNPC --> Verkäufer für Shop & Gegner in Dungeons und Map-Bosses
  • InfoPanel --> nützliche Infos die mit eingeblendet werden
  • Skins + RandomSkins --> gefundene/hergestellte Items erhalten zufällige Skins und Skinwünsche können integriert werden.
  • Kits --> erleichtern den Start und belohnen das täglich online sein
  • MagicLoot ein wenig besseren Loot
  • NoDecay --> Twig 100% Holz 50% alles andere kein Zerfall
  • NTeleportation --> täglich begrenzte Teleportation nach Hause, zur Town und zu Spielern
  • Quests --> zur Förderung der PvE Elemente
  • QuickSmelt --> Schnelleres Schmelzen/Verbrennen
  • Pets --> Legt euch ein Haustier zu
  • Player Challenges --> Vergleicht euch mit anderen Spielern auf dem Server
  • Remover Tool --> gebaute Elemente/gesetzte Gegenstände können entfernt werden
  • RustIO --> OnlineMap mit Infos und Spieler (Wenn freigegeben) & Basis für FriendlyFire
  • FriendlyFire --> Freunde auf RustIO können FriendlyFire aktivieren oder deaktivieren
  • ServerInfo --> Wichtigste Informationsquelle für den Server (wird bei jedem Login angezeigt)
  • SignArtist --> Text auf Schilder schreiben
  • StackSizeController --> größere Stapel möglich
  • TimeOfDay --> geändertes Tag/Nacht Verhältnis (3:1)
  • Zlevel --> Steigert den Ertrag beim Holzfällen, Mining, Sammeln, Tiere häuten und Crafting

Patchnotes

Die Letzten 5 Patchnotes werden wir hier immer zum nachlesen eintragen.
Change List 2
» New Hemp Plant Refresh
» New Palm Trees in Arid Biome
» Iterative entity networking (fixes frame rate drops when moving around the world)
» Custom garbage collections (fixes frame rate drops when moving or in combat)
» Added Mini Helicopter
» Added Flasher Light
» Added Siren Light
» Added Audio Alarm
» Added RF Broadcaster
» Added RF Receiver
» Added RF Transmitter
» Added RF Pager
» Added Player Sensor
» Added RAND Electricity Component
» Added Chinese New Year items
» Fixed chat / player name "rich text" exploits
» Fixed entity not taking damage when explosive was attached to lock
» Fixed deployable rotation via R key when deploying on terrain at an angle
» Fixed being able to see through floors on reconnect
» Fixed sometimes receiving fall damage when respawning
» Fixed toggling censorship option enabling worn light source
» Fixed netgraph not working
» Fixed entities sometimes missing when spectating
» Fixed lens flares flickering in some cases
» Fixed dive site tugboat windows visible over water
» Fixed multiple Hapis out of bounds exploits
» Unity 2018.3.3
» EAC SDK update
» Clear Log.EAC.txt on server start
» Send delta snapshots instead of full snapshots when spawning (faster respawn)
» Optimized memory allocations when applying skins to items on the client
» Optimized rigidbodies on various entities on the client
» Optimized memory allocations when building blocks are spawned on the client
» Optimized client and server relating to buoyancy performance
» Enabled entity pooling on ceiling lights on the client
» Enabled multibox pruning broadphase (client and server physics performance)
» Disabled rigidbody interpolation on HAB and CH47 (server physics performance)
» Strip various client only components from the server (server memory usage)
» Military Tunnels exit route balance
» Enabled Fullscreen Exclusive by default
» Optimized GunTrap/Autoturret/FlameTurret CPU usage
» Increased SAM Site Lethality
» Added 'Toggle' input to Memory cell
Change List 1
» Fixed snowmachine blocking cave entrances
» Fixed upkeep consuming more resources than intended
» Removed large double caves [Hapis map]
» Removed Christmas events
Change List 207
» Enabled Christmas content
» EAC SDK update
» Fixed some M39 sounds not playing
» Batteries have less capacity but higher charge efficiency
» Fixed batteries not being able to be wired in series
» Batteries must have at least 5 seconds of juice to begin discharging
» Root combiner can be chained with other root combiners
» Added short circuit detection to root combiner
» Lowered solar panel power output to 20
» Solar panel power output scaled by health
» Fixed branch/combiner showing the title 'blocker' when aimed at
» Updated and improved a few electrical item descriptions
» Updated ceiling light sounds to be less loud and annoying
» Fixed broken monument puzzles
» Bucket Helmet cost reduction
» Removed Charitable Rust Jerry Can
» Fix for workshop ADS simulation
» Fixed Force-Feature exploit
Change List 206
» Added electricity
» Added 17 electrical components
» Added Wire Tool
» Added M39
» Scientist movement is slower when walking sideways or backward.
» Scientists at the Cargo Ship should no longer move super fast under certain conditions.
» Fixed some anti-hack issues that could cause projectile_invalid
» Fixed hot air balloon push through object exploits
» Fixed ore spawn issues on custom maps with certain biome distributions
» Fixed melee anti-hack issues when parented to vehicles
» Fixed HAB not deflating under some circumstances
» Junkpile scientists got updated to new AI systems.
» Scientists at the Military Tunnel Lab got updated to new AI systems.
» Scientists hug cover more but can get frustrated.
» New AI systems are now properly load balanced without sacrificing reaction time.
» Exposed NPC vending machines to SDK prefab list
» Added ocean_patrol_path_iterations convar
» Particle effects on the cargo ship now simulate in local space
» All elevators in the game now use entity parenting triggers
» All elevators in the game now have a kill trigger to crush players with
» Added tick_populations and tick_individuals resource spawn convars
» Overhauled hunting bow (better responsiveness)
» Added underwear censorship option
» Can place ladders anywhere on the cargo ship
» Storage boxes drop their items at the last position they took damage at
Change List 205
» Added Hot Air Balloon
» Added SAM Site
» Temporary game ban support
» Added Cargo Ship loot respawns
» Added wind option to generic shaders
» Sleeping in Safezone no longer permitted by NPC guards.
» Fixed anti hack issues when jumping off moving entities
» Fixed multiple ladder exploits
» Fixed network interpolation jitter shortly after spawn
» Fixed network interpolation jitter on physics props
» Fixed tool cupboard exploits using shelves
» Fixed out of control pumpkin multiplication
» Fixed DST related packet flooding kick
» Fixed packet flooding kick when applying skin using repair bench
» Boat wake foam shaders to prevent fading out close to water
» Physics props now always preserve their correct velocity when parenting
» NPC updates for the new Cargo Ship features.
» New asset bundle layout
» Reduced L96 Condition
» Increased L96 Cost
» Tactical Gloves provide 80% AimSway reduction (was 100%)
» Optimized tree impostors
Change List 204
» Added Cargo Ship Event
» New navigation technology for Scientists to move on a moving Cargo Ship.
» Added ability to turn monument lights only during a time frame
» Added parented entity movement
» Added custom LOD support for moving objects
» Added Burlap Gloves
» Added Roadsign Gloves
» Added Tactical Gloves
» Added L96
» Added 8x Scope
» Fixed motion blur and culling-related popping issues on dynamic occludees
» Fixed hazmat/scientist suits motion blur issues at a distance
» Respawn timers for Scientists at Military Tunnel are now fixed.
» Fixed addtoteam forcing players to team without accepting invite
» Fixed Hapis MT puzzle breaking
» Fixed vending machine breaking when placed on wooden foundations
» Fixed metal shopfront exploit
» Fixed garage door blocking placement of triangle floors
» Scientist on the bridge outside of Military Tunnel is not as accurate with his pistol.
» Scientists at Military Tunnel has slightly lower health.
» Scientists at Military Tunnel throw grenades in more situations.
» Optimized shadow rendering on most monuments
» Disabled tree impostor shadows due to Unity gfx jobs related crash
» Optimized OC dynamic occludee processing
» Greatly reduced corn and pumpkins fruiting life length
» Extra clothing slot
» Can zoom out farther on map